Connect with us

Infrastruktura

GITD nie przejmie fotoradarów w Poznaniu, choć rejestrują miliony wykroczeń kierowców

Opublikowano

-

Poznań już trzeci raz prosił służbę podlegającą Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego o przejęcie fotoradarów, które kupił, ale których nie może wykorzystać. Służba odmawia

Fotoradar Integra firmy Video Radar. Źródło: Video Radar

Fotoradar Integra firmy Video Radar. Źródło: Video Radar

W portalu brd24.pl ujawniliśmy, że kupione kiedyś przez samorząd Poznania fotoradary rejestrują na serwerach wykroczenia kierowców. To setki tysięcy pojazdów przekraczających dopuszczalną prędkość. W ciągu kwartału tylko jeden fotoradar zarejestrował ponad milion przypadków zbyt szybkiej jazdy [czytaj o tym więcej]

Sprawdziliśmy też, że w ubiegłym roku na ulicach Poznania, na których wiszą nieczynne fotoradary doszło w sumie do blisko 100 wypadków drogowych, w których zginęło osiem osób, a 125 zostało rannych [czytaj o tym więcej].

Poznań – jak inne miasta – znalazł się w pułapce i nie może wykorzystać kupionych urządzeń do poprawy bezpieczeństwa na drogach. W 2015 r. posłowie zmienili prawo i zakazali samorządom z takich urządzeń nadzoru ruchu drogowego. Jedyną drogą pozostawało przejęcie tych urządzeń przez CANARD – służbę podlegającą GITD. Do tej pory z samorządowych fotoradarów przejęła tylko urządzenia w stolicy.

Po naszych artykułach „trwały analizy uwarunkowań” w CANARD. Okazało się dziś, że służba GITD poznańskich fotoradarów nie przejmie.

„Główny Inspektorat Transportu Drogowego po wykonaniu wspomnianych analiz nie może obecnie zwiększyć liczby obsługiwanych urządzeń rejestrujących” – odpisało nam Biuro Informacji i Promocji GITD. Przedstawiciele służby zaznaczają też, że powtórna analiza będzie w ogóle możliwa, gdy sam CANARD rozbuduje swój system.

luz