Connect with us

Infrastruktura

Zachodniopomorskie. Bariera powstrzyma śmiertelne czołówki

Odkąd tylko oddano obwodnicę Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa, kierowcy na niej ginęli. GDDKiA rozdzieliła pasy barierą. A w nowym planie jest dobudowanie drugiej jezdni – najszybciej powstanie w latach 2018-2019

Opublikowano

-

Odkąd tylko oddano obwodnicę Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa, kierowcy na niej ginęli. GDDKiA rozdzieliła pasy barierą. A w nowym planie jest dobudowanie drugiej jezdni – najszybciej powstanie w latach 2018-2019

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na drodze krajowej nr 10 została rozdzielona barierą linową. Fot. GDDKiA

Pasy ruchu na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na drodze krajowej nr 10 została rozdzielone barierą linową. Fot. GDDKiA

14 zabitych i 43 rannych od 2007 r. Nowa obwodnica na drodze krajowej nr 10 w Zachodniopomorskiem okazała się bardzo niebezpiecznym odcinkiem. Wszystko dlatego, że powstała jako droga jednojezdniowa. I kierowcy z dwupasmowych tras nagle musieli ściskać się na jednym pasie w każdą stronę przez 6 km.

Drogowcy postawili barierę wypadkom – dosłownie i w przenośni. Przez dwa tygodnie pracowali i na całym odcinku zamontowali barierę linową, która oddziela pasy przeciwległego ruchu. Wyprzedzanie na zmienionej obwodnicy, którą udostępniono wczoraj kierowcom, stało się niemożliwe. Bariera zabezpieczy też niezamierzony zjazd na przeciwległy pas ruchu np. gdy kierowca zaśnie.

Taka sytuacja ma być doraźną poprawą, dopóki obwodnica nie stanie się dwujezdniowa. A kiedy? – Ta trasa została zbudowana jako jednojezdniowa, ale już z uwzględnionym marginesem gruntu na dobudowanie drugiej jezdni – mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. – Przebudowa na drogę dwujezdniową tej obwodnicy została zapisana w obecnych planach budowy dróg na lata 2014-2020. Jeśli plan w takiej formie zostanie ostatecznie zatwierdzony przez rząd, to droga może powstać najszybciej w roku 2018 lub 2019 – dodaje.

luz