Connect with us

Prawo

Dwa razy więcej więcej zderzeń z udziałem samochodów autonomicznych

Opublikowano

-

W Kalifornii, gdzie jeździ już dość dużo autonomicznych pojazdów, dwukrotnie wzrosła liczba zdarzeń z ich udziałem. Najczęściej to najechanie na tył autonomicznego auta. Dlaczego?

Samochód autonomiczny marki Cruise Automation Fot. Dllu/CC BY SA 4.0

Samochód autonomiczny marki Cruise Automation Fot. Dllu/CC BY SA 4.0

W USA samochody autonomiczne testowane są na drogach wielu stanów. W niektórych miastach funkcjonują już nawet pilotażowo taksówki, w których nie ma kierowcy – a dodatkową kontrolę nad pojazdem pełni operator zdalny. Choć Kalifornia jest miejscem, gdzie dopuszczenie autonomicznych pojazdów na drogi, jest obwarowane naprawdę wieloma warunkami, to właśnie tam jest chyba takich aut najwięcej. Już 65 producentów takich pojazdów ma zezwolenie na poruszanie się nimi w ruchu ulicznym.

Nie jest tajemnicą, że dochodzi do incydentów drogowych z tymi pojazdami. Automotive News upubliczniło dane o zdarzeniach z autonomicznymi pojazdami w Kalifornii zgłoszonych do California Department of Motor Vehicle. Wynika z nich, że liczba zderzeń z autonomicznymi samochodami wzrosła dwukrotnie w stosunku do roku 2017 r. Z danych wynika, że są to głównie stłuczki polegające na uderzeniu w tył pojazdu autonomicznego.

Nie wiadomo, dlaczego najczęściej inni kierowcy wjeżdżają w autonomiczne samochody. Eksperci sugerują, że widocznie te auta nie zachowują się na drodze tak, jak pojazdy kierowane przez ludzi – co zakładają kierowcy doprowadzający do kolizji.

W sumie w 2018 r. zarejestrowano 67 zdarzeń. Najwięcej z pojazdami marki Cruise – 35. Dalej pod względem liczby zdarzeń były Waymo (20), Zoox (5), Aurora Innovation (2), Apple (2), Drive.Ai (1), Toyota Research Institute (1), Jingchi Corp (1).

ai