Blisko 27 mln zł na kampanię o bezpieczeństwie na kolei

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Urząd Transportu Kolejowego dostał blisko 23,5 mln zł unijnego dofinansowania na projekt „Kampania Kolejowe ABC”. Cała kampania zaplanowana na lata 2017-2020 kosztować będzie 27,6 mln zł

Miasteczko kolejowe PKP PLK

Miasteczko kolejowe. Fot. PKP PLK

– Kolejowe ABC to wyjątkowe, interaktywne lekcje. Dzięki nim uczymy odpowiedniego zachowania na przejazdach kolejowych, dworcach i w okolicy torów, czyli dbamy o bezpieczeństwo najmłodszych. Mam nadzieję, że zdobytej wiedzy z Kolejowego ABC nie zapomną jako dorośli. Dzięki ponad 20 milionom złotych unijnego dofinansowania uda nam się dotrzeć do tysięcy dzieci – mówi Ignacy Góra, Prezes UTK.

„Kolejowe ABC” to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do najmłodszych pasażerów i uczestników ruchu kolejowo-drogowego (dzieci i młodzieży w wieku 4-12 lat) oraz ich nauczycieli i wychowawców.
Celem projektu jest propagowanie zasad bezpieczeństwa oraz wartości i wzorców związanych z odpowiedzialnym zachowaniem się na obszarach ruchu kolejowego, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów stacji, przystanków i przejazdów kolejowych.

W ramach kampanii odbywać będą się  spotkania z grupami dzieci i młodzieży w wybranych szkołach i przedszkolach na terenie całej Polski (zakłada się przeprowadzenie około 500 takich zajęć). Pojawi się też kampania informacyjno-edukacyjna w mediach.

Początek działań zaplanowano na czerwiec 2017 r. Patronat nad nimi objęła Agata Kornhauser-Duda, Pierwsza Dama RP.

Do tej pory zespół specjalistów Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadził na terenie całego kraju ponad sto zajęć i prelekcji, a działaniami objęto grupę ponad 5,5 tys. dzieci w wieku od 4 do 14 lat.

red