620 tys. odblaskowych serc trafiło do pierwszoklasistów – okazją była inauguracja roku szkolnego. Przekazała je Fundacja PZU w ramach drugiej edycji kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”, która w tym roku skupia się na bezpieczeństwie pieszych. A w ostatni weekend wakacji wolontariusze PZU wraz z policją rozdawali niebieskie serca, które mają o tym przypominać.
Kadr ze spotu kampanii „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”, źródło: PZU
To już druga odsłona akcji społecznej PZU pod tym samym hasłem. Podobnie jak w ubiegłym roku celem kampanii jest zachęcanie bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze. Rodzina, przyjaciele, czy znajomi mogą uświadomić im, że zarówno kierowcy, jak i pieszy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo i powinni wspólnie dbać o jego poprawę. Jednym z elementów kampanii są właśnie odblaskowe serduszka, które trafiły do polskich szkół podstawowych i zostały rozdane tegorocznym pierwszakom. Zdaniem Fundacji PZU odblask przyczepiony do szkolnego plecaka sprawi, że kierowca zauważy małego pieszego z odległości nawet 150 metrów i dzięki temu będzie mógł odpowiednio zareagować. Prztypomnijmy, że od końca sierpnia ubiegłego roku każdy pieszy poruszający się poza terenem zabudowanym musi mieć na sobie element odblaskowy.
Działania adresowane do najmłodszych to tylko część kampanii Fundacji PZU „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. W ostatni weekend wakacji w 33 miastach w kraju pojawiły się wspólne patrole policji i wolontariuszy PZU. Kierowcy zatrzymani do rutynowej kontroli mogli z nimi porozmawiać o zasadach bezpieczeństwa na drodze, ze szczególnym uwzględnieniem pieszych. Otrzymywali także niebieskie serce. Zawieszone w aucie ma cały czas przypominać o przesłaniu kampanii „Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”. Akcja obęła m.in. Bydgoszcz, Poznań, Leszno, Katowice, Zabrze, Rzeszów, Częstochowę, Piłę, Rybnik, Olsztyn, Toruń i Włocławek.
Ubiegłoroczna kampania „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym” za innowacyjne, pozytywne i nie epatujące strachem podejście do problemu bezpieczeństwa ruchu drogowego otrzymała Kampanii Społecznej 2014 r. w kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm.
red.