Connect with us

Pojazdy

Nowa Mazda6 ze skokiem w ochronie dzieci. Znakomity wynik Euro NCAP

Opublikowano

-

Nowa Mazda6 2018 otrzymała maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP. To pierwsza Mazda, która oceniona została na pięć gwiazdek zgodnie z nowymi, zaostrzonymi kryteriami klasyfikacji

Mazda 6 2018 Fot. mat. prasowe

Mazda6 2018 Fot. mat. prasowe

Nowa Mazda6 osiągnęła dobry wynik w testach dzięki zwiększonej sztywności architektury nadwozia SKYACTIV-Body – lekkiej i zarazem absorbującej uderzenia, oraz dzięki szerszej gamie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE pomagających kierowcom w identyfikowaniu potencjalnych zagrożeń i zmniejszaniu prawdopodobieństwa uszkodzenia pojazdu lub odniesienia obrażeń przez jadące nim osoby, przy jednoczesnym zapewnieniu zwiększonej ochrony pieszych.

W czterech kategoriach tworzących ranking Euro NCAP – Bezpieczeństwo Dorosłych Pasażerów, Bezpieczeństwo Dzieci, Bezpieczeństwo Pieszego oraz Systemy Bezpieczeństwa, nowa Mazda6 poprawiła lub wyrównała trzy z czterech wyników, osiągniętych przez swoją poprzedniczkę w 2013 roku.

Nowa Mazda6 w teście Bezpieczeństwa Dorosłych Pasażerów poprawiła swój wynik o 3 pkt proc. osiągając wyjątkowe 95 proc., z maksymalną liczbą punktów w teście symulującym zderzenie czołowe z nieruchomym samochodem, a także zderzenie boczne i zderzenie ze słupem.

Wynik testu Bezpieczeństwa Dziecka wzrósł znacząco o 14 pkt proc. do 91 proc., z maksymalną notą w kategoriach zderzenia czołowego i bocznego. 66 proc. w teście Bezpieczeństwa Pieszego uzyskane przez model poprzedniej generacji zostało wyrównane przez nową Mazdę 6, a w teście Systemów Bezpieczeństwa samochód uzyskał imponujący poziom 73 proc., co potwierdza, jak wielkie zmiany zostały wprowadzone w najnowszym modelu.

Wnętrze nowej Mazdy6 Fot. mat. prasowe

Wnętrze nowej Mazdy6 Fot. mat. prasowe

Wyposażona w znacznie rozszerzone systemy bezpieczeństwa z gamy i-ACTIVSENSE, Mazda6 2018 zawiera zmodyfikowany aktywny tempomat (MRCC), ulepszone matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), funkcję Auto Hold i system kamer 360°. Wzmocniona została także ochrona pieszych dzięki zastosowaniu aktywnej maski, zaprojektowanej z myślą o zmniejszaniu siły uderzenia w razie kolizji.

Doskonała dynamika jazdy również przyczyniła się do uzyskania przez nową Mazdę 6 pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP za sprawą liniowych, dopracowanych i przewidywalnych parametrów przyśpieszenia, układów hamulcowego i kierowniczego oraz prowadzenia.

ai