Opony i olej – tak będzie bezpieczniej?

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

Goodyear opracował nową technologię produkcji opon. Wykorzystuje ona gumę na bazie oleju sojowego. Tak ma być taniej i bezpieczniej, bo opona lepiej zachowuje się na drodze

Goodyear wykorzystuje olej sojowy w produkcji opon. Fot. mat. prasowe

Mieszanka gumowa na bazie oleju sojowego zdaniem Goodyear sprawia, że opona pozostaje elastyczna w zmiennych temperaturach, co jest istotne dla poprawy i utrzymania przyczepności. Fot. mat. prasowe

Goodyear Tire & Rubber Company przy wsparciu United Soybean Board (USB) – organizacji farmerów uprawiających soję – wprowadza niecodzienne rozwiązanie w produkcji opon. Zastosowanie oleju sojowego w mieszance bieżnika poprawia osiągi opon na suchych i mokrych nawierzchniach, jak również wpływa na lepsze zachowanie ogumienia w warunkach zimowych. Taka mieszanka gumowa pozostaje elastyczna w zmiennych temperaturach, co jest istotne dla utrzymania i poprawy przyczepności opon.

Testy Goodyeara wykazały, że kauczuk powstały na bazie oleju sojowego łatwiej miesza się z mieszankami wzmacnianymi krzemionką, stosowanymi w produkcji niektórych opon. Ponadto wykorzystanie oleju sojowego zwiększa wydajność produkcji i zmniejsza zużycie energii.

Komercjalizacja zastosowania oleju sojowego do produkcji opon to kolejne z innowacyjnych rozwiązań amerykańskiego koncernu,. W ofercie Goodyeara można już znaleźć opony wyprodukowane na bazie krzemionki pochodzącej z popiołu z łupin ryżowych, oraz produkty wykorzystujące wcześniejsze innowacje jak włókno węglowe Kevlar firmy DuPont lub popiół wulkaniczny.

 

red