Policja ujawniła wideo ze śmiertelnego potrącenia pieszej przez autonomiczne auto w USA
Policja z Arizony ujawniła zapis wideo ze śmiertelnego wypadku z udziałem autonomicznego samochodu. Widać na nim, że piesza przeszła przez trzy pasy jezdni, zanim najechało na nią auto Uber. Dlaczego nie zadziałały radary, które działają również w nocy?
Policja z Arizony ujawniła zapis wideo ze śmiertelnego wypadku z udziałem autonomicznego samochodu. Widać na nim, że piesza przeszła przez trzy pasy jezdni, zanim najechało na nią auto Uber. Dlaczego nie zadziałały radary, które działają również w nocy?
Na kamerze z wnętrza pojazdu widać, że kobieta siedząca w autonomicznym samochodzie Uber tuż przed wypadkiem nie patrzy na drogę. Źródło: YouTube
Coraz więcej wiadomo o śmiertelnym wypadku z udziałem autonomicznego samochodu testowanego przez Uber. Volvo XC90 w niedzielny wieczór potrąciło pieszą w Tempe na przedmieściach Phoenix. Policja doprecyzowała, że ofiarą była bezdomna kobieta – mająca 49 lat Elaine Herzberg, która po potrąceniu zmarła w szpitalu.
Funkcjonariusze w środę ujawnili zapis wideo z wypadku. Widać, że samochód poruszał się wieczorem prawym pasem wielopasmowej jezdni. W pewnym momencie nagle w światłach reflektorów pojawia się kobieta prowadząca rower. Według amerykańskich mediów z dużym prawdopodobieństwem piesza dopuszcza się „jaywalking” – czyli przechodzenia przez jezdnię w niedozwolonym miejscu. Nagranie kończy się uderzeniem samochodu w pieszą.
Drugi ujawniony obraz pochodzi z wnętrza pojazdu. Widać, że w testowanym autonomicznym samochodzie Uber jedzie kobieta (prawo w USA dotyczące testowania takich pojazdów wymaga obecności w nich człowieka). Kobieta zaledwie raz zerka na drogę, głównie patrzy w dół, na coś we wnętrzu samochodu. Głowę podnosi dopiero w chwili wypadku lub ułamki sekund przed nim – na jej twarzy odmalowuje się wówczas przerażenie.
Zapis filmowy będzie jednym z kluczowych dowodów w postępowaniu wyjaśniającym wypadek, które prowadzi amerykańska policja oraz specjalne komisje z organów zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego.
Najważniejsze pytanie, na jakie trzeba będzie odpowiedzieć dotyczyć będzie systemów zamontowanych w autonomicznym samochodzie Uber. Dlaczego czujniki w samochodzie nie zareagowały? Wiadomo już bowiem – i potwierdza to nagranie – że piesza pokonała trzy pasy ruchu zanim znalazła się na tym, po którym jechało autonomiczne auto. Takie pojazdy wyposażane są w kamery oraz systemy radarowe. Te drugie systemy rejestrują obiekty na drodze również w nocy. Brak światła nie jest dla nich przeszkodą. System LIDAR powinien wykryć pieszą i zadziałać. Specyfikacja techniczna samochodu testowego Uber nie jest jawna.
Po tym wypadku Uber wstrzymał wszystkie testy autonomicznych samochodów.
Ta strona używa cookies, by lepiej dostosować zawartość do Twoich preferencji. Zamknij informację, jeśli się na to zgadzasz.
RODO: Administrator tej strony nie zbiera żadnych danych o użytkownikach.
.OK