Connect with us

Pojazdy

Uważaj na Innogy go! Firma zostawiła samochody na oponach zimowych

Opublikowano

-

To nie tylko nieprofesjonalne ale i może być niebezpieczne – temperatury sięgają blisko 30 stopni Celsjusza, a Innogy go! w Warszawie nie zmieniło opon w samochodach. Elektryczne BMW oferowane są wciąż klientom na zimówkach

BMW i3 w usłudze innogy go! ma wciąż zimowe opony Fot. brd24.pl

BMW i3 w usłudze innogy go! ma wciąż zimowe opony Fot. brd24.pl

Jeśli korzystasz z carsharingu to oprócz przyglądania się, czy poprzedni wynajmujący nie zarysował auta, powinieneś też spojrzeć na opony. Nasz czytelnik zrobił to w Warszawie i zdębiał. – Zobaczyłem, że w samochodzie Innogy Go! założone są opony zimowe. W temperaturach sięgających dużo ponad 20 stopni Celsjusza?! – zdziwił się i przysłał nam fotografię.

Postanowiliśmy to sprawdzić. Dotarliśmy do auta, które stało najbliżej nas. I okazało się, że czytelnik nie był jedynym – elektryczne BMW i3 miało opony zimowe…

Oznaczenie opon zimowych założonych w samochodzie innogy go! Fot. brd24.pl

Oznaczenie opon zimowych założonych w samochodzie innogy go! Fot. brd24.pl

Inny z czytelników pokazał nam jeszcze gorszą sytuację. Pod koniec kwietnia nie tylko sfotografował samochód Innogy go! jadący na oponach zimowych, ale też jedna z opon miała wyraźne uszkodzenie. To stwarza jeszcze niebezpieczniejszą sytuację dla kierowcy na drodze.

Zniszczona opona w samochodzie innogy go! Fot. nadesłane

Zniszczona opona w samochodzie innogy go! Fot. nadesłane

Próbowaliśmy sprawdzić, ile z 500 BMW i3 oferowanych przez innogy go! w stolicy nadal jeździ na oponach zimowych. I dlaczego firma ich nie wymieniła na czas. Chcieliśmy też dowiedzieć się, jak wyglądają procedury wymiany opon i procedury kontroli stanu technicznego samochodów.

„Zorientuję się jak dokładnie wygląda sytuacja i wrócimy do Pana z odpowiedzią” – odpisał w ostani piątek na nasze pytania Paweł Blados z biura prasowego innogy. Do dziś nie otrzymaliśmy wyjaśnień.

Spadająca przyczepność

Jazda w letnich warunkach na oponach zimowych jest nie tylko nieekonomiczna (opony z miękkiej mieszanki szybciej się zużywają, a w przypadku samochodów elektrycznych, jakie oferuje w carsharingu innogy, ten proces może postępować gwałtownie, bo kierowca od razu dysponuje całą mocą auta naciskając pedał gazu), ale i niebezpieczna.

Przy jeździe na oponach zimowych latem wydłuża się droga hamowania. Kiedy temperatury rozgrzanej jezdni osiągają 50-60ºC i więcej, przyczepność opony zimowej drastycznie maleje. Jak wskazuje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego – droga hamowania samochodu na oponach zimowych latem ze 100 km/h do całkowitego zatrzymania auta może być nawet o 16 m dłuższa niż na oponach letnich.

luz