Connect with us

Pojazdy

W ponad 4 tys. Volkswagenów Polo w Polsce trzeba wymienić niebezpieczne pasy

Opublikowano

-

Volkswagen Polska wysyła listy do właścicieli Volkswagenów Polo z 2018 r. z prośba o zgłoszenie się na wymianę zatrzasków klamry pasa bezpieczeństwa. Istnieje prawdopodobieństwo, że w autach z wadliwymi zatrzaskami pasy mogą się same wypiąć

Volkswagen Polo 2018 Fot. mat. prasowe

Volkswagen Polo 2018 Fot. mat. prasowe

– Akcja serwisowa jest realizowana, klienci otrzymali list z prośbą o umówienie terminu wizyty w autoryzowanym serwisie Volkswagena. W Polsce akcją objęte są 4123 samochody marki Volkswagen – tłumaczy Tomasz Tonder Z Volkswagen Group Polska. I dodaje: – W Volkswagenach Polo z roku modelowego 2018 istnieje prawdopodobieństwo, że w rzadkich sytuacjach np. podczas nagłej zmiany pasa ruchu, kiedy z tyłu jednocześnie są zajęte miejsca środkowe i lewe, może nastąpić przypadkowe zwolnienie zatrzasku klamry lewego pasa bezpieczeństwa.

Wadę pasów bezpieczeństwa w niektórych modelach samochodów produkowanych przez Grupę Volkswagen wykryli i nagłośnili dziennikarze fińskiego pisma motoryzacyjnego „Tekniikan Maailma”. Przy teście jednego z samochodów produkowanych przez VW –  Seata Arona – okazało się, że źle skonstruowane są zapięcia pasów bezpieczeństwa na tylnej kanapie. W przypadku kiedy środkowe miejsce i to po lewej stronie jest zajęte przez pasażerów, to w sytuacji np. gwałtownych zakrętów jedno z zapięć pasów bezpieczeństwa naciska na drugie i po prostu je wypina. W Europie problem z pasami mogą mieć tysiące aut Grupy Volkswagen. Wady dotyczą modeli VW Polo, Seat Ibiza i Seat Arona.

Volkswagen Group Polska zaleca klientom, aby nie korzystali ze środkowego siedzenia tylnej kanapy, dopóki ich samochód nie zostanie wyposażony w przeprojektowany zatrzask klamry pasa w ramach akcji serwisowej. – Dla Volkswagena bezpieczeństwo ma najwyższy priorytet, dlatego szybko zaproponowano rozwiązanie techniczne. Zatrzask klamry pasa bezpieczeństwa został przeprojektowany, co zapobiega jego przypadkowemu zwolnieniu – mówi Tomasz Tonder.

AN