Firma Bartek namawia do kupowania garderoby z elementami odblaskowymi w kampanii „Bezpieczny bo widoczny”. Akcję patronatem objęły KRBRD i Komenda Główna Policji

Kampanię „Bezpieczny bo widoczny” zainaugurowano konferencją z udziałem m.in. przedstawicieli Komendy Głównej Policji. Fot. materiały kampanii
Od końca wakacji nowy przepis zobowiązuje pieszych do noszenia odblasków, gdy idą w terenie niezabudowanym nocą. Ma to zwiększyć szanse kierowców na szybkie dostrzeżenie ludzi poruszających się poboczem. Kampania „Bezpieczny bo widoczny”, która ruszyła tuż przed weekendem, przypomina o tym obowiązku. Jej organizatorzy namawiają, by wybierać taką garderobę, która posiada odblaskowe elementy.
Na konferencji inaugurującej kampanię rzecznik KGP Mariusz Sokołowski zaapelował, by wyposażyć w odblaski dzieci i przytaczał statystyki wypadków.
Organizatorzy akcji zwracali uwagę, że odblaski dobrze sprawdzają się na butach, ponieważ podczas marszu stopy się poruszają. To potwierdzają także badania, które opisaliśmy na naszym portalu. Badacze z Centrum badań oka Queensland University of Technology (Australia) oraz wydziału psychologii Clemson University (USA) sprawdzili, że najbardziej widoczne dla kierowcy są odblaski wszyte w miejscach nadgarstków, łokci, ramion, bioder, kolan i kostek.
– Dzięki odblaskowym elementom użytym w naszym obuwiu kierowca z dużej odległości dostrzega dziecko na drodze – mówiła Katarzyna Gałązka, projektantka firmy BARTEK. – W ten sposób misja BARTKA związana z profilaktyką i bezpieczeństwem ma zastosowane w życiu codziennym – dodawała.
Głównym elementem kampanii „Bezpieczny bo widoczny” są spoty informacyjne, w których wystąpili Omenaa Mensah, Paulina Holtz, Karolina Malinowska, Artur Chamski oraz dzieci ze szkoły podstawowej nr 103 w Warszawie.
Akcje wspierają Proama, oraz 3M Scotchlite. Patronat medialny objął portal brd24.pl
in