Connect with us

Społeczeństwo

Bruksela z limitem prędkości 30 km/h po pół roku notuje o 1/4 mniej śmierci w wypadkach

Opublikowano

-

Bruksela podsumowała efekt wprowadzenia w całym mieście maksymalnej prędkości 30 km/h (z wyjątkiem niektórych ulic dolotowych). W porównaniu z poprzednimi latami liczba wypadków spadła o 20 proc. Liczba zabitych i rannych spadła o 25 proc.
pedestrian, road, street, town, city, cityscape, downtown, transport, europe, public transport, belgium, brussels, bruxelles, infrastructure, town square, neighbourhood, urban area, residential area, human settlement, Free Images In PxHere

Ulica w Brukseli

Od stycznia tego roku w Brukseli wprowadzono maksymalną prędkość 30 km/h. Wyjątkiem są ulice wylotowe, na których dopuszczalne prędkości mogą być wyższe. Tam limit prędkości podnoszony jest oznakowaniem do 50 km/h czy 70 km/h.

Miasto podsumowało już pierwsze pół roku po tej zmianie. Z danych przedstawionych przez tamtejsze media wynika, że liczba wypadków zmniejszyła się w Brukseli o 20 proc. w porównaniu z poprzednimi latami. Liczba wypadków śmiertelnych i ofiar spadła o 25 proc.

W pierwszych dwóch kwartałach tego roku w Brukseli odnotowano 1550 wypadków drogowych. W latach 2016-2020 średnio roczna liczba wypadków wynosiła 1826 (a przecież uwzględniony tu został także rok 2020, pełen zamknięć i lockdownów).

W pierwszych dwóch kwartałach tego roku śmierć w wypadkach drogowych w Brukseli poniosły 4 osoby. W latach 2016-2020 średnio roczni ginęło w wypadkach blisko 7 osób. Postęp widać też w ciężko rannych w wypadkach. Obecnie to 61 osób. Średnio w latach 2016-2020 było to 81 poszkodowanych.

Według lokalnych mediów po zmniejszeniu dopuszczalnej prędkości w mieście znacznie spadło też „zanieczyszczenie hałasem”.

ai