Connect with us

Społeczeństwo

Empatia uratuje pieszych w Polsce? Rząd chce do tego przekonać spotami

Od dziś do grudnia w mediach promowane będą dwa spoty dotyczące relacji między pieszymi a kierowcami w Polsce. Zobacz oba klipy

Opublikowano

-

Od dziś do grudnia w mediach promowane będą dwa spoty dotyczące relacji między pieszymi a kierowcami w Polsce. Zobacz oba klipy

Dziś w Warszawie na konferencji prasowej uroczyście zainaugurowano nową kampanię poświęconą bezpieczeństwu pieszych – przygotowaną przez Sekretariat Krajowej Rady BRD działający w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju [o szczegółach kampanii pisaliśmy przed jej premierą – czytaj].

– Głównym zadaniem rządu jest zapewnienie obywatelom bezpieczeństwa – przekonywał otwierający konferencję minister infrastruktury i rozwoju Andrzej Adamczyk. Zapewniał, że budowa nowej infrastruktury i regulacje prawne nie wystarczą, jeśli nie będzie większego zrozumienia między rozmaitymi uczestnikami ruchu drogowego.

– Niestety na drogach w Polsce wciąż mamy do czynienia z wieloma antagonizmami, z wieloma zachowaniami agresywnymi – dodawał sekretarz Krajowej Rady BRD Konrad Romik.

Pomóc w tym ma właśnie rządowa kampania. W jej ramach powstały dwa spoty, które od dziś do grudnia emitowane będą w TVP oraz kanałach Grupy Polsat. Czas emisji jest nieprzypadkowy – w okresie jesienno-zimowym znacząco wzrasta liczba wypadków z udziałem pieszych w Polsce. Ma na to wpływ mi.in. wcześniej zapadający zmrok i trudne warunki atmosferyczne.

Kampania potrwa do 10 grudnia 2017 r. i będzie prowadzona w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych. Dodatkowo przewidziano emisję spotów w kinach, komunikacji miejskiej, na dworcach kolejowych i w pociągach oraz reklamę na billboardach przy głównych ciągach komunikacyjnych,. Szczególnie intensywne działania będą prowadzone w 7 województwach, w których 2016 roku doszło do największej liczby wypadków z udziałem pieszych (województwo: śląskie, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie, mazowieckie, dolnośląskie, lubelskie, małopolskie).

Spot pierwszy:

Spot drugi: