Connect with us

Społeczeństwo

Odblaskowe sznurówki i audycje. Wiemy, co pojawi się w wielkiej kampanii dotyczącej zmiany prawa

Opublikowano

-

Ministerstwo Infrastruktury podczas ogromnej kampanii dotyczącej zmiany prawa dotyczącego m.in. pierwszeństwa pieszych chce kupić odblaskowe sznurowadła, czapki oraz prowadzić audycje w radiu i telewizji. Właśnie rozpoczęło badanie rynku
Sznurowadła Fot. Rutha Copley/CC0

Sznurowadła Fot. Rutha Copley/CC0

Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym została już opublikowana w „Dzienniku Ustaw”. Od 1 czerwca na drogach zmieni się wiele. Kierowcy będą musieli jeździć najwyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym także w nocy. Będą też musieli ustępować przed przejściami nie tylko pieszym znajdującym się już na zebrach, ale też dopiero na nie wchodzącym. Zaś na drogach szybkiego ruchu będą musieli utrzymać bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu wyrażony połową prędkości auta w metrach (policja już zaplanowała duże zakupy sprzętu, którym będzie mogła to mierzyć). Z kolei piesi przy przechodzeniu przez przejście nie będą mogli korzystać z urządzeń elektronicznych w sposób, który ograniczy im właściwą percepcję sytuacji na drodze.

30 mln zł na informowanie. Spoty, konferencja, gadżety i audycje

Działający w resorcie infrastruktury Sekretariat Krajowej Rady BRD już dawno temu zamówił spoty, które mają tłumaczyć kierowcom i pieszym, co dokładnie zmieni się od czerwca. Jak zdradzał w Sejmie wiceminister infrastruktury Rafał Weber – spoty są już gotowe i czekają tylko na emisję. By to nastąpiło, ministerstwo musi jeszcze ogłosić olbrzymi przetarg na działania informacyjno-promocyjne. Ma na to ok. 30 mln zł.

Wiemy już jednak, na jakie działania – oprócz emisji spotów – zdecydował się resort ministra Andrzeja Adamczyka. Bo właśnie zaczął badać rynek i ceny. Wynika z tego, że ministerstwo zaplanowało dwie oddzielne kampanie w tej sprawie.

Jak ustaliliśmy, ministerstwo zamierza zorganizować konferencję inaugurującą „obie kampanie społeczne”, która ma być transmitowana online. Prawdopodobnie na potrzeby tej konferencji zamówione zostaną gadżety. Ministerstwo interesują odblaskowe sznurowadła (samozaciskowe), odblaskowe czapki, odblaskowe kominy oraz torby bawełniane. Resort pyta też o ceny zaprojektowania i wydrukowania ulotek informacyjnych o kampaniach (minimum 2 mln sztuk, a maksymalnie 4 mln).

Od startu kampanii – która ma być intensywnie promowana w Internecie i social mediach – resort chce też przez dwa miesiące raz w tygodniu prowadzić specjalne audycje telewizyjne z udziałem zaproszonych gości. Emitowane mają być przez dwa miesiące i mają mieć charakter „merytoryczno-poradnikowy”.

Resort dał czas firmom na przysłanie cen do 18 marca.

luz