Radiowy spot promujący zachowanie bezpiecznej prędkości na drogach wygrał w konkursie reklamy radiowej adFM AWARDS. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego otrzymała w nagrodę kampanię reklamową o wartości 200 tys. zł. – Pierwszy raz będziemy mogli zrealizować projekt edukacyjny bez zaangażowania jakichkolwiek środków publicznych – cieszy się dyrektor Sekretariatu KRBRD
Spoty kampanii „Nie skreślaj życia tak prędko” są emitowane w mediach od połowy października. Fot. Kadr ze spotu KRBRD
– Mój nieszczęśliwy numer to sto – opowiada mężczyzna. – To była prosta droga – dodaje. Nieszczęśliwym numerem dla kobiety było 70. – Widziałam ją. Nie zdążyłam wyhamować – przyznaje. – Przekraczając dozwolona prędkość narażasz życie oraz zdrowie swoje i innych. Nie skreślaj życia tak prędko – mówi lektor, który przypomina, że w 2017 r. w wypadkach spowodowanych niedostosowaniem prędkości zginęło blisko 800 osób, a prawie 9 tys. zostało rannych.
Jury: spot trafia z przekazem w sedno
Przytoczone historie to fragment spotu „Nieszczęśliwy numer”, będący częścią kampanii Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Nie skreślaj życia tak prędko”. Pod koniec listopada spot został doceniony przez branżę radiową główną nagrodą w konkursie adFM AWARDS. Jurorzy konkursu uznali, że wywołuje on emocje, porusza, trafia z przekazem w sedno problemu, pokazuje, jakie zachowania powinniśmy zmienić.
– Ta ważna nagroda przyznana nam przez środowisko mediów radiowych to dla nas ogromne zaskoczenie. Nie zdawaliśmy sobie sprawy, że możemy być brani pod uwagę przy przyznawaniu jakichkolwiek wyróżnień czy nagród – mówi brd24.pl Konrad Romik, dyrektor Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Dodaje jednak: – Nie robimy tego dla nagród! Robimy to, bo wiemy jak ważne jest kształtowanie postaw i zachowań w ruchu drogowym i jakie deficyty w Polsce pod tym względem mamy, choćby ze względu na problem nadmiernej prędkości. Nie ukrywam jednak, że bardzo miło było usłyszeć dobre słowa od branży radiowej. To dla nas dodatkowy „motor” do tego by jeszcze bardziej się starać i walczyć o świadomość sprawy BRD w Polsce. Ogromna ilość problemów jest jeszcze przed nami.
Dodatkowe 200 tys. zł na edukację
Nagrodą dla zwycięzcy jest kampania reklamowa w RMF FM o rynkowej wartości 200 tys. zł netto. Symboliczny czek i konkursowa statuetka trafiły już do siedziby KRBRD. Na co zostaną wykorzystane zdobyte w konkursie środki?
– Ilość potrzeb jest ogromna. Główne problemy BRD i priorytety poprawy są znane i jasne. Będziemy się starać niwelować największe problemy i zagrożeń dla polskiego BRD. Ostateczną decyzję o tym na co powinniśmy wykorzystać to dodatkowe finansowanie podejmie Przewodniczący KRBRD – mówi Romik. – Pierwszy raz w prawie 17-letniej historii KRBRD otrzymując tego typu nagrodę jako wyraz uznania za projekt „Nie skreślaj życia tak prędko” KRBRD będzie mogła zrealizować projekt edukacyjny bez zaangażowania jakichkolwiek środków publicznych – dodaje.
Organizatorem konkursu adFM AWARDS jest Grupa RMF. W tym roku zorganizowano go po raz drugi. Spot „Nieszczęśliwy numer” został wybrany spośród 10, które przeszły do finału.
Ta strona używa cookies, by lepiej dostosować zawartość do Twoich preferencji. Zamknij informację, jeśli się na to zgadzasz.
RODO: Administrator tej strony nie zbiera żadnych danych o użytkownikach.
.OK