Krajowa Rada BRD opublikowała dziś teasery dwóch spotów z kampanii, która ma towarzyszyć zmianom prawa od 1 czerwca. Zwrócą uwagę kierowcom, że nie ma wymówki dla nieprzepuszczania pieszych wchodzących na przejścia. Pieszym przypomną, by zachowywali ostrożność przy przechodzeniu przez przejście i nie rozpraszali się muzyką czy telefonami
Wielkiej rządowej kampanii, która miała wprowadzać do zmian prawa wchodzących w życie od 1 czerwca wciąż nie ma. Za to Krajowa Rada BRD opublikowała dziś teasery spotów, które do tej kampanii przygotowano. Tak, jak wcześniej informował brd24.pl, spoty są dwa – jeden skierowany do pieszych, drugi – do kierowców.
Jak wynika z zajawek spotów, w przypadku pieszych rządowa kampania skupi się na pouczaniu tych, którzy noszą słuchawki (według badania Instytutu Transportu Samochodowego w Polsce podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych muzyki słucha ok. 1 proc. pieszych), tych, którzy rozmawiają przez telefon komórkowy (według badania ITS robi to ok. 5 proc. pieszych) oraz tych, którzy z różnych powodów nie zachowują szczególnej ostrożności.
Warto zauważyć, że spot Krajowej Rady BRD będzie sugerował, iż zgodnie z nowelizacją zabronionym korzystaniem z urządzenia elektronicznego przy przechodzeniu przez przejście będzie nawet sama rozmowa przez telefon (w przypadku kierowców jest to zachowanie dozwolone w Polsce – przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego).
Z kolei w przypadku kierowców spot będzie się skupiał na edukowaniu, by z różnych powodów nie zaniedbywali obowiązków prawnych przy dojeżdżaniu do przejścia i przepuszczali pieszych wchodzących na przejście. W teaserach nie ma ujęć, w których pokazani byliby piesi jako „wchodzący”. Nie wiemy więc, jaką interpretację nowego prawa przyjmuje sam resort infrastruktury.
Ta strona używa cookies, by lepiej dostosować zawartość do Twoich preferencji. Zamknij informację, jeśli się na to zgadzasz.
RODO: Administrator tej strony nie zbiera żadnych danych o użytkownikach.
.OK