Connect with us

Społeczeństwo

Takie będą spoty ministerstwa do zmian prawa 1 czerwca. Ujawniamy teasery

Opublikowano

-

Krajowa Rada BRD opublikowała dziś teasery dwóch spotów z kampanii, która ma towarzyszyć zmianom prawa od 1 czerwca. Zwrócą uwagę kierowcom, że nie ma wymówki dla nieprzepuszczania pieszych wchodzących na przejścia. Pieszym przypomną, by zachowywali ostrożność przy przechodzeniu przez przejście i nie rozpraszali się muzyką czy telefonami

Wielkiej rządowej kampanii, która miała wprowadzać do zmian prawa wchodzących w życie od 1 czerwca wciąż nie ma. Za to Krajowa Rada BRD opublikowała dziś teasery spotów, które do tej kampanii przygotowano. Tak, jak wcześniej informował brd24.pl, spoty są dwa – jeden skierowany do pieszych, drugi – do kierowców.

Jak wynika z zajawek spotów, w przypadku pieszych rządowa kampania skupi się na pouczaniu tych, którzy noszą słuchawki (według badania Instytutu Transportu Samochodowego w Polsce podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych muzyki słucha ok. 1 proc. pieszych), tych, którzy rozmawiają przez telefon komórkowy (według badania ITS robi to ok. 5 proc. pieszych) oraz tych, którzy z różnych powodów nie zachowują szczególnej ostrożności.
Warto zauważyć, że spot Krajowej Rady BRD będzie sugerował, iż zgodnie z nowelizacją zabronionym korzystaniem z urządzenia elektronicznego przy przechodzeniu przez przejście będzie nawet sama rozmowa przez telefon (w przypadku kierowców jest to zachowanie dozwolone w Polsce – przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego).

Z kolei w przypadku kierowców spot będzie się skupiał na edukowaniu, by z różnych powodów nie zaniedbywali obowiązków prawnych przy dojeżdżaniu do przejścia i przepuszczali pieszych wchodzących na przejście. W teaserach nie ma ujęć, w których pokazani byliby piesi jako „wchodzący”. Nie wiemy więc, jaką interpretację nowego prawa przyjmuje sam resort infrastruktury.

ai