Connect with us

Społeczeństwo

Ten spot, który tłumaczy nowe prawo ws. hulajnóg, powinna sfinansować KRBRD. A powstał prywatnie

Opublikowano

-

Od 20 maja w Polsce wejdą w życie nowe przepisy w sprawie elektrycznych hulajnóg i urządzeń transportu osobistego. Jak się tym poruszać? Powinna to wytłumaczyć Krajowa Rada BRD. Bo ma na to miliony złotych. Tymczasem… spot stworzyła prywatna firma. I udostępnia go publicznie

Już 20 maja wejdą w życie nowe przepisy dotyczące hulajnóg elektrycznych, urządzeń transportu osobistego i urządzeń wspomagających ruch. To ważne zmiany, które zakończą kilkuletnią „wolną amerykankę” na polskich chodnikach i ulicach. Niestety Ministerstwo Infrastruktury, które przygotowało nowe przepisy nie zaplanowało żadnej publicznej kampanii, by je ludziom wytłumaczyć – choć działająca tam Krajowa Rada BRD ma miliony złotych na takie cele (niebawem za ponad 30 mln zł rozpocząć ma kampanię dotyczącą innej zmiany przepisów – w sprawie pieszych, niestety też raczej nie zdąży jej uruchomić zanim 1 czerwca przepisy zaczną już obowiązywać).

Spot tłumaczący nowe przepisy dotyczące hulajnóg i UTO stworzyła dla swoich klientów firma Safety Logic, która w ramach projektu Świadomy Kierowca szkoli pracowników firm w bezpiecznym poruszaniu się po drogach. Swój spot przygotowała dla klientów biznesowych, ale zdecydowała się go właśnie upublicznić w sieci.

– Na co dzień zwiększamy kompetencje pracowników firm w zakresie bezpiecznej jazdy. Zależy nam aby ŚWIADOMIE ograniczali ryzyko na drogach. Jedna z naszych metod to właśnie takie krótkie, dynamiczne wideoporady. Tym razem, ze względu na potrzebę społeczną, zdecydowaliśmy się upublicznić jedną z nich – mówi brd24.pl Sylwester Pawłowski, prezes Safety Logic.

Oto spot, który przystępnie tłumaczy zmiany wchodzące od 20 maja:

Urzędnicy z resortu infrastruktury powinni publicznie podziękować prywatnej firmie za to, że wyręczyła ich w działaniach, z którymi sami sobie nie poradzili.

Łukasz Zboralski