Uber Polska dołączył do grona firm wspierających stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, działające na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego

Uber to firma, która dzięki aplikacji internetowej pozwala łączyć kierowców zainteresowanych przewozem osób z potencjalnymi klientami. Fot. Timtempleton/CC ASA 4.0
Uber oficjalnie zaangażował się w poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach jako partner stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
– Bezpieczeństwo jest naszym podstawowym priorytetem i mamy w tym zakresie jedne z najsurowszych wymogów w kraju – mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Generalny Uber Polska – Nasze standardy są wypracowane na podstawie ponad ośmiu lat doświadczenia na globalnych rynkach i obejmują z jednej strony weryfikację kierowców zanim umożliwimy im korzystanie z platformy, z drugiej – system wzajemnych ocen, który umożliwia zachowanie najwyższych standardów. Wierzymy, że dzięki współpracy w Partnerstwie dla Bezpieczeństwa Drogowego będziemy mogli nie tylko dzielić się naszym doświadczeniem, ale też czerpać wiedzę od ekspertów w dziedzinie bezpieczeństwa – dodał.
Uber oraz PBD zamierzają skoncentrować się w pierwszej kolejności na takich kwestiach jak standardy bezpieczeństwa w nieregularnym transporcie publicznym, przeciwdziałanie prowadzeniu pojazdów po spożyciu alkoholu czy zrównoważony transport w dużych aglomeracjach.
– Jesteśmy pod wrażeniem standardów bezpieczeństwa stosowanych przez Ubera i zależy nam na upowszechnianiu tych dobrych praktyk przez pozostałe firmy branży transportowej – powiedział prezes Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego Bartłomiej Morzycki. – Jestem przekonany, że doświadczenie Ubera na rynku nieregularnego transportu publicznego może być wykorzystane dla poprawy bezpieczeństwa szczególnie w dużych ośrodkach miejskich, w których działa firma. Wielkim atutem naszego nowego partnera jest współpraca z kilkoma tysiącami osób świadczących usługi transportowe, którymi są zarówno kierujący samochodami jak i skuterami oraz rowerami, a także milion polskich użytkowników platformy, do których także chcielibyśmy dotrzeć. Mam nadzieję, że wspólnie wykorzystamy ten potencjał.
red