Connect with us

Społeczeństwo

Urzędnicy zamówili jednodniowy event w stolicy o zapinaniu pasów. Koszt: 350 tys. zł

21 grudnia w Warszawie odbędzie się jednodniowe wydarzenie – ma promować kampanię o zapinaniu pasów bezpieczeństwa. Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na jego organizację i płatne artykuły w dziennikach wyda 350 tys. zł

Opublikowano

-

21 grudnia w Warszawie odbędzie się jednodniowe wydarzenie – ma promować kampanię o zapinaniu pasów bezpieczeństwa. Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na jego organizację i płatne artykuły w dziennikach wyda 350 tys. zł

Wydarzenie "Bezpieczeństwo poszło w ruch". Źródło: krbrd.gov.pl

W ubiegłym roku urzędnicy Sekretariatu KRBRD zlecili z wolnej ręki fundacji Pasje zorganizowanie jednodniowej imprezy edukacyjnej w Warszawie za 70 tys. zł. Źródło: krbrd.gov.pl

Wydarzenie, które ma zostać zorganizowane w przestrzeni publicznej, to dalszy ciąg kampanii o zapinaniu pasów, na którą Sekretariat KRBRD już wydaje miliony złotych m.in. emitując spoty w telewizji. Kampania rozpoczęła się z resztą głośną wpadką. Gdy urzędnicy pochwalili się nowym spotem, rzecznik ITD Alvin Gajadhur zauważył w nim błędy i opisał to w swoim artykule na portalu Onet.pl. Odpowiedzialni za spot do błędu się nie przyznali, ale reklamę poprawili.

Zanim Sekretariat KRBRD rozpoczął kampanię o pasach, na portalu brd24.pl alarmowaliśmy, że urzędnicy zamierzają uczyć Polaków tego, z czym w kraju nie mamy kłopotu. Od lat odsetek zapinających pasy bezpieczeństwa w Polsce rośnie. I według ostatnich badań – zamówionych z resztą przez sam Sekretariat KRBRD – wynika, że pasy w samochodach zapina ponad 90 proc. Polaków. To stawia nasz kraj dziś powyżej średniej unijnej.
Byliśmy zdania, że przy ograniczonych pieniądzach na poprawę bezpieczeństwa w kampaniach powinniśmy się w Polsce skupiać na sprawach, przez które w wypadkach ginie najwięcej osób.

Urzędnicy zaczęli wówczas argumentować, iż kampania jest potrzebna dlatego, że mniejszy odsetek osób zapina jeszcze pasy jako pasażerowie na tylnych siedzeniach, gorzej ma być też z zapinaniem dzieci.
I to sprawdziliśmy – poprosiliśmy Sekretariat KRBRD o dane dotyczące tego, ilu pasażerów bez zapiętych pasów i dzieci niezapiętych w fotelikach ginie w Polsce w wypadkach. Okazało się, że stanowią tak niewielki odsetek, iż urzędnicy przysłali nam podsumowania obejmujące kilka lat.

Sekretariat KRBRD uruchomił jednak kampanię – prawdopodobnie dlatego, że to po prostu działania zaplanowane dużo wcześniej w ramach unijnych programów operacyjnych.

Konkursy, pokazy…

Teraz w ramach tej kampanii urzędnicy zamówili jeszcze jednodniowe wydarzenie w Warszawie i związane z kampanią „działania marketingowe”. 9 listopada rozstrzygnęli przetarg na jego organizację i wybrali ofertę firmy ATMA Sp. z o. o. opiewającą 349 470 zł.

Co dokładnie zamówili urzędnicy?

Jednodniowy event ma się odbyć w Warszawie w godzinach 10-17, w obiekcie, gdzie zmieści się jednocześnie ok. 300 osób. Urzędnicy zaplanowali „część edukacyjno-rozrywkową”, w ramach której mają pracować animatorzy dla dzieci. Mają się też odbyć pokazy demonstrujące poprawne zapinanie pasów bezpieczeństwa i instalowania fotelików dziecięcych w samochodach. Będzie również symulator dachowania, symulator zderzeń „fotel zderzeniowy”, symulator typu crasj-test (virtual).

…deser w pucharkach i lunch

Urzędnicy w przetargu zamówili też obsługę cateringową. Wykonawca musi zapewnić dla 20 osób poczęstunek m.in. „ciasteczka zbożowe (minimum 4 rodzaje, np. ciastka owsiane pełnoziarniste) w łącznej ilości minimum 4 sztuki na osobę”.

Do tego w zamówieniu zaplanowano lunch, który ma się składać z:
– sałatek (minimum 3 rodzaje) w łącznej ilości co najmniej 150 g na osobę, każda składająca się z minimum 5 składników;
– dwóch zup, w tym jedna zupa krem;
– dania głównego na gorąco (minimum 3 rodzaje) w tym: 2 dania mięsne, 1 danie jarskie.
– ciepłych dodatków do dań na gorąco (minimum 3 rodzaje, np. kasza jaglana, ryż pełnoziarnisty, warzywa gotowane) w łącznej ilości co najmniej 250 g. na osobę;
– deseru, składającego się z minimum 3 rodzajów owoców krojonych (w ilości co najmniej 50 g na osobę) oraz minimum 3 rodzajów deserów podawanych w pucharkach (musy, galaretki, kremy) w ilości co najmniej 50 g. na osobę;
– ciast, minimum 3 rodzaje (bez ciast drożdżowych), w łącznej ilości co najmniej 150 g na osobę.
– napoi zimnych (minimum 4 rodzaje 100 % soków owocowych – pomarańczowy, jabłkowy, grejpfrutowy, czarna porzeczka w łącznej ilości co najmniej 0.25 l dla każdej osoby wody mineralnej (gazowanej i niegazowanej) w ilości co najmniej 0,25 l dla każdej osoby.

Zaproszą szkoły, wykupią płatne artykuły

Firma ATMA będzie musiała też wykonać działania „informacyjno-promocyjne”. Czyli m.in. wysłać do prasy komunikaty o wydarzeniu. Urzędnicy zażądali też zaproszenia 2 szkół podstawowych, 2 gimnazjów, 2 szkół średnich oraz 2 jednostek opiekuńczo-wychowawczych.

Do tego powstać mają trzy niskobudżetowe gadżety promujące kampanię i nawiązujące do spotu o zapinaniu pasów – dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W sumie – 90 tys. sztuk.
Do spotu Sekretariatu KRBRD nawiązywać ma też 2 tys. plakatów w formacie A0, które mają trafić do szkół i urzędów, a także 4 roll-upy.

Urzędnicy zapłacą również za co najmniej dwa artykuły promujące zapinanie pasów bezpieczeństwa z tyłu samochodów i zapinanie dzieci w fotelikach. Mają się one ukazać „w dwóch różnych ogólnopolskich gazetach o tematyce gospodarczej, ekonomicznej lub prawnej, z których każdy posiada dzienny nakład powyżej 100 tys. egzemplarzy”. Każdy artykuł ma zajmować pół strony w gazecie i znajdować się nie dalej niż na 5 stronie redakcyjnej.

85 proc. kwoty, którą na te sprawy wyda Sekretariat KRBRD, stanowić będzie dofinansowanie z UE.

luz