Connect with us

Pojazdy

Jak bada się bezpieczeństwo samochodów?

Opublikowano

-

Kto zajmuje się badaniem emisji spalin? Dlaczego badanie wytrzymałości foteli samochodowych jest takie istotne? Czym jest badanie wytrzymałości statycznej?
Fot. Pixabay

Fot. Pixabay

Badania monitorujące emisję spalin i badania wytrzymałościowe to niezwykle ważne kwestie, które pozwalają nieustannie podnosić bezpieczeństwo pojazdów. Przy użyciu nowoczesnych możliwości inżynierskich, jak i innowacyjnych oprogramowań oraz systemu numerycznych MES, takie firmy jak Ośrodek konstrukcyjno-badawczy OKB są w stanie wykonać precyzyjne pomiary i badania pojazdu, przydatne do dokonania niezbędnych poprawek. Doskonale wyposażone prototypownie dają szerokie możliwości do badań, które są niezbędne do tworzenia nowoczesnych rozwiązań motoryzacyjnych.

Badania emisji spalin

Wysokie zanieczyszczenie środowiska naturalnego, które spowodowane jest przez emisję spalin, nie jest żadną tajemnicą. Coraz wyższe stężenie spalin spowodowało zaostrzenie przepisów w zakresie kontroli emisji. Nowoczesne analizatory gazów spalinowych mają możliwość rejestrowania nawet najmniejszych ilości zanieczyszczenia. Dzięki temu możliwe jest pozyskanie próbki do badań szczegółowych. Wszystkie nowoczesne przyrządy są nieocenioną pomocą, przede wszystkim w sektorze przemysłowym. Doskonałe wyposażenie i poręczność urządzeń pozwala na komfortową obsługę oraz uzyskiwanie dokładnych wartości.

Innowacyjne systemy techniczne, a także ich wykorzystanie są powiązane z bardzo wysoką emisją spalin. Nie od dziś wiadomo, że świat zmaga się z coraz większym stopniem zanieczyszczenia powietrza. Dzięki badaniom możliwe jest tworzenie coraz bardziej nowoczesnych rozwiązań, które z czasem przyczynią się do ograniczenia zanieczyszczeń. W ramach badań emisji spalin oraz zużycia paliwa przede wszystkim wykonuje się:

  • Badania emisji zgodnie z normami japońskimi i EURO oraz USA

  • Prace nad obniżeniem emisji związków szkodliwych spalin

  • Testy emisji spalin w temperaturze otoczenia

  • Badania emisji pojazdów, które zasilana są paliwami płynnymi

  • Badania sprawności i doborze układów oczyszczania spalin

  • Pomiary parametrów dynamicznych samochodów na hamowni podwoziowej

  • Badania emisji CO2 i zużycia paliwa

  • Badaniach emisji spalin i osiągów dla motocykli

  • Badania emisji spalin pojazdów osobowych i ciężarowych.

Badania wytrzymałości foteli samochodowych

Badania wytrzymałościowe foteli samochodowych to kolejny ważny aspekt w projektowaniu nowoczesnych rozwiązań. Obecne fotele są coraz bardziej odporne na rozciąganie i odkształcenie, co wpływa na większy stopień bezpieczeństwa każdego kierowcy. Takie badania wytrzymałościowe przeprowadza się przede wszystkim pod kątem dbałości o zdrowie kierowców i pasażerów. Tak samo w przypadku pasów bezpieczeństwa, które przecież istnieją, aby zwiększać poziom bezpieczeństwa w razie niebezpiecznych zdarzeń na drodze takich jak kolizje i wypadki.

Badania wytrzymałości statycznej próby rozciągania – statyczna próba rozciągania

Statyczna próba rozciągania stanowi podstawowe, a zarazem najczęściej wykonywane badanie wytrzymałościowe dla materiałów. Badanie polega na osiowym rozciąganiu próbki ze stałą szybkością w temperaturze pokojowej 10-35 stopni Celsjusza, obniżonej lub podwyższonej, aż do momentu jej zerwania. W trakcie wykonywanej próby jest między innymi wytrzymałość na rozciąganie. Najczęściej takie badania przeprowadza się na okrągłych i płaskich wyrobach.

W laboratoriach wytrzymałościowych przeprowadza się bardzo dokładne próby statycznej próby rozciągania. W zależności od potrzeb wykorzystuje się różne maszyny wytrzymałościowe, aby uzyskane wymiary były jak najbardziej precyzyjne.

Badania realizuje się zgodnie z wymaganiami m.in.:

  • Regulaminem EKG ONZ nr 14

  • Regulaminem EKG ONZ nr 16

  • Regulaminem EKG ONZ nr 17

  • Regulaminem EKG ONZ nr 58

  • Regulaminem EKG ONZ nr 80

  • Regulaminem EKG ONZ nr 118

  • Regulaminem EKG ONZ nr 145

  • Normą ISO 27956

  • Normą PN-EN 1789.

Wszystkie testy wytrzymałościowe symuluje się z bardzo dużą dokładnością. Jednocześnie sprawdza się zachowanie produktu pod wpływem sił ściskających, ścinających oraz rozciągających, aż do momentów zginających i skręcających.

Artykuł sponsorowany