Connect with us

Pojazdy

Toyota obniża ceny dodatkowych systemów bezpieczeństwa

Toyota poinformowała, że obniża ceny dodatkowych pakietów bezpieczeństwa w samochodach. Najpierw w nowej hybrydowej RAV4 i czwartej generacji Lexusa RX. Ale ma być taniej w wielu modelach sprzedawanych w USA

Opublikowano

-

Toyota poinformowała, że obniża ceny dodatkowych pakietów bezpieczeństwa w samochodach. Najpierw w nowej hybrydowej RAV4 i czwartej generacji Lexusa RX. Ale ma być taniej w wielu modelach sprzedawanych w USA

System zapobiegający kolizjom Fot. Toyota

W skład pakietu bezpieczeństwa Toyoty i Lexusa wchodzi m.in. system pomagający uniknięcia kolizji. Źródło: Toyota

Pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sens będzie w USA dostępny w cenie ok. 1 – 2 tys. zł, a pakiet Lexus Safety System+ oscylować ma wokół ceny 2 tys. zł – to nowy krok Toyoty, dzięki któremu nowoczesne samochodowe systemy bezpieczeństwa mają stać się powszechniejsze.
Pakiety w tej cenie będą najpierw dostępne w hybrydowej RAV4 oraz luksusowym lexusie RX, które niedawno zaprezentowano podczas New York Auto Show. Ale – jak zapowiada koncern – takie ceny będą stopniowo wprowadzane w innych modelach w całych Stanach Zjednoczonych do 2017 r.

– Wdrażanie tych systemów w całej linii naszych produktów tak szybko, jak to możliwe, ma pomóc chronić ludzi w razie wypadku – mówi Jim Lenz, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor North America.

– Badania pokazują, że zaawansowane technologie bezpieczeństwa aktywnego mogą wywrzeć ogromny wpływ na bezpieczeństwo samochodowe – dodaje Bob Carter, wiceprezes Automotive Operations w Toyota Motor Sales.

Co jest w pakietach bezpieczeństwa?

System Toyoty i ten montowany w lexusach zawiera kilka rozwiązań pomagających zapobiegać kolizjom i wypadkom, które różnią się tylko w drobnych szczegółach.
W jego skład wchodzi system pre-kolizyjny PSC. Używa kamer i laserowych radarów do monitorowania pojazdów z przodu samochodu. Jeśli wykryje, że jest możliwość kolizji, ostrzega kierowcę komunikatami. Gdy ten nie zareaguje, system sam włączy awaryjne hamowanie zwalniając pojazd do prędkości do ok. 30 km/h, żeby zapobiec wypadkowi lub przynajmniej złagodzić jego skutki.
W ten sam sposób działa inny system pre-kolizyjny – tym razem wykrywający pieszych. Również ostrzega kierowcę i przy braku reakcji wykonuje awaryjne hamowanie.
Trzeci system ostrzega kierowcę, gdy pojazd przestaje trzymać się pasa jezdni. LDA używa kamer, które wykrywają oznakowanie poziome (żółte i białe) i w przypadku przekraczania pasa wysyła ostrzeżenia do kierowcy.
Jest również AHB, czyli system, który wykrywa nadjeżdżające lub jadące z przodu pojazdy i zmienia światła, by nie oślepiały innych uczestników ruchu drogowego.
Ostatnią częścią Toyota Safety Sense jest radarowy tempomat. Dzięki radarowi pozwala określić prędkość poprzedzającego pojazdu i utrzymywać stałą od niego odległość.

red