Connect with us

Infrastruktura

Sprostowanie

Opublikowano

-

SPROSTOWANIE

„Nieprawdziwa jest informacja opublikowana w treści artykułu „To rosyjska bariera przebiła auto na S7. Drogowcy muszą to zbadać” autorstwa Pana Łukasza Zboralskiego (dalej jako: „Artykuł”) opublikowanego w dniu 30 listopada 2023 r. na portalu brd24.pl (dalej jako: „Portal”) o tym, że na odcinku drogi ekspresowej S7, na którym w dniu 20 listopada 2023 r. doszło do wypadku z udziałem samochodu osobowego marki toyota zastosowano barierę w ramach systemu KTC037, który powinien zatrzymać ciężarówkę o masie 10 ton. Na przedmiotowym odcinku drogi zamontowano zgodnie z projektem system barier KTC041, który miał powstrzymać samochód o masie do 1,5 tony jadący z prędkością 110 km/h, zaś do przedmiotowego zdarzenia doszło w dniu 19 listopada 2023 r.”.

Marcin Olszewski, prezes zarządu KTC Service

WYJAŚNIENIE REDAKCJI

Badając sprawę zdarzenia drogowego na trasie S7, podczas którego po uderzeniu samochodu osobowego przerwana została bariera drogowa i wbiła się do wnętrza samochodu ważącego mniej niż 1,5 tony, o wyjaśnienia poprosiliśmy zarządcę drogi, czyli oddział GDDKiA w Warszawie, który odpowiada za właściwy stan infrastruktury na tej drodze ekspresowej.

Odpowiedź na pytania naszej redakcji 24 listopada 2023 4. przez Małgorzatę Tarnowską, Głównego Specjalistę z Pionu Dyrektora Oddziału, zawierała urzędowy dokument wskazujący, jaki rodzaj bariery zastosowano. W piśmie tym otrzymaliśmy informację identyfikującą zniszczoną barierę jako KTC037. Opierając się o urzędowe dokumenty opisaliśmy parametry tej bariery zgodnie z informacją przekazaną nam przez publiczną administrację drogową. Poniżej zamieszczamy skan dokumentu przekazany przez GDDKiA.

Czujemy się jednak w obowiązku przeprosić za błąd, choć sami też zostaliśmy w niego wprowadzeni.

Reklama