Connect with us

Pojazdy

Volkswagen Golf – pierwsza i ostatnia generacja. Czym różnią się te pojazdy?

Opublikowano

-

Volkswagen Golf to bardzo ceniony typ samochodu, bo niezależnie od tego, o jakim modelu mowa, zawsze był świetnie wykonany, doskonale sprawdzając się “w boju”. Porównajmy pierwszy model Volkswagena z najnowszym i zobaczmy, jakie między nimi są różnice!

VW Golf Fot. mat. reklamodawcy

Wysłużone auta – w jakim są stanie?

Prawdziwa rewolucja na rynku aut kompaktowych zaczęła się w 1967, gdy Giorgetto Giugiaro zabrał się za projektowanie pierwszej generacji Volswagena Golfa. Pojawiające się w podobnym czasie inne modele, jak Ford Fiesta, honda Civic, Toyota Corolla czy też BMW Serii 5 nie tylko zrewolucjonizowały rynek motoryzacyjny, ale i przetrwały na nim największe zawieruchy, zmieniające swój wygląd. Nieprzypadkowo te zasłużone modele z dawnych lat zyskują dziś na wartości. Pamiętajmy jednak, że często są one bardzo stare, więc jeśli planujemy kupić taki pojazd, dokładnie go sprawdźmy. W pierwszej kolejności poznajmy jego numer VIN – zrobimy to korzystając z dekodera VIN, który znajduje się pod adresem carvertical.com/pl.

Volkswagen Golf – ponadczasowa jakość

Mimo że jak wspomnieliśmy, wiele marek samochodów przetrwało próbę czasu, dzięki czemu seryjnie tworzone są ich kolejne wersje, to zdecydowanie najlepszym przykładem samochodu w tym zestawieniu jest Volkswagen Golf. Cieszy się niesłabnącą popularnością w swojej klasie, będąc wyznacznikiem jakości w segmencie C. Warto porównać pierwszą generację Golfa I (1974 – 1983) z jego najnowszą wersją – Golf VII, dzięki czemu najłatwiej zobaczyć, jakie zaszły różnice.

  • Trzydrzwiowe nadwozie w Golfie I mierzyło 3815 mm długości, 1610 mm szerokości i 1410 mm wysokości przy rozstawie osi 2390 mm. Pojemność bagażnika wynosiła 357 litrów, zapewniając dużo przestrzeni. Minimalna masa pojazdu (750 kg) sprawiała, że auto było żwawe i zwinne, mimo skromnej mocy. Podstawowa jednostka benzynowa generowała 50 KM oraz 79 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu mógł przyspieszać do “setki” w 16,8 sekund. Jego prędkość maksymalna to 140 km/h.
  • Najnowsza generacja Golfa (VII) to zupełnie inne auto, mimo zachowanego charakteru, co sprawia, że jego wyglądu nie da się pomylić z innym pojazdem. To auto z trzydrzwiowym nadwoziem o wymiarach 4255 mm długości, 1799 szerokości i 1452 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2631 mm, waga z najsłabszym silnikiem do 1205 kg. Przestrzeń bagażowa wynosi 380 litrów. Podstawową jednostką jest silnik 1.0 TSI o mocy 85 KM z momentem obrotowym 160 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,9 sekundy, prędkość maksymalna zaś to 179 km/h.

Jak widać, różnice między pierwszą i najnowszą wersją Volkswagena Golfa są dość znaczne. Po pierwsze, Golf VII ma większe rozmiary, zarówno gdy mowa o wielkości samochodu, jak i pojemności bagażnika. Po drugie ma mocniejszy silnik, co przekłada się na lepsze osiągi. Wreszcie po trzecie, co nie dziwi, bo to ogólny trend – VII ma zdecydowanie bardziej opływowy kształt.

Przemiana Volkswagena Golfa to jeden z lepszych przykładów na to, w jaki sposób potrafią zmienić się samochody na przestrzeni lat. Jeśli wzięlibyśmy inny pojazdy, na przykład takich marek jak Opel czy Honda ujrzymy również identyczny trend, czyli większe gabaryty i większa moc silnika.

Artykuł sponsorowany